Hangerőforgó

Leírás

A játék központi elemei a HANGERŐ-CSÚSZKA (árboc), a két FORGÓ, valamint a
MADÁRCSÚSZKA.
A tábla fóliával van bevonva, hogy a letörölhető filctollal való rajzolás után eltüntethető
legyen a rajz.


Cél:
• a tudatos hangerőszabályozás gyakorlása
• hangtani tudatosság fejlesztése
• színek ismerete
• bal-jobb differenciálás

Ára: 4 500 Ft/db|6 tábla vásárlása esetén: 4 100 Ft/db|

Alapjáték:

Forgassuk meg a SZÍNFORGÓT (kormánykerék)! Amelyik színen megáll a nyíl, arra a színre húzzuk fel a HANGERŐCSÚSZKÁT! 

Ezzel a hangerővel mondjuk el a táblán található állatok nevét. Használhatunk egyéb szavakat, vagy mondatokat is kártyákról, képekről. 

Vizsgáljuk meg az állatok nevét a HANGTANI TUDATOSSÁG FORGÓVAL!


Nézzünk minden feladattípusra egy példát:

  • „csupa ó-val”: hal=hol
  • „szóritmus”: hal (egy tapsos)
  • „főfogalom”: víziállat
  • „utolsóhangevő”: ha
  • „robotnyelv”: h-a-l
  • „mondat”: A hal úszik a tengerben.
  • „hang helye”: „Hol van ebben a szóban pl. a l hang?”
  • „madárnyelv”: a (csak magánhangzók)
  • „elsőhangevő”: al


A MADÁRCSÚSZKA segítségével megjelölhetjük, hogy bizonyos hang hol helyezkedik el a
szóban: „Hol hallod a ... hangot? A szó elején, belsejében, vagy végén?”... „Repüljön a
kismadár ahhoz a felhőhöz!”


Az állatokról elmondhatjuk, hogy merre néznek (jobbra, balra, előre).
„Keressük meg a képen a mosolygós állatokat!”


Letörölhető filctollal kiegészíthető a kép (a csónakra mintázatot, utast, az égre felhőket,
madarat stb. rajzolhatunk).